L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

Ivona BEAUME, Mèsa, lo 15 d’abril de 2023.

GRIPA AVIÀRIA A MASSILHAN

 

Le 1er de març de 2023, un passejaire encontrèt un gavian mòrt a MASSILHAN. Aguèt lo bon biais de senhalar sa descobèrta a las autoritats.

Après analisis, l’aucèl èra plan mòrt del virus de l’Influenza (virus H5N1), dich autrament gripa aviària.

Lo prefècte d’ERAU faguèt las recomandacions necessàrias als elevaires de volalhas. Recomandacions de seguir estrictament dins un ròdol de 20 quilomètres a l’entorn de la comuna pendent 21 jorns.

Ara lo delai es acabat e cap de cas

novèl es estat descobèrt, mercé l’observacion sevèra de las mesuras preconizadas segurament.

Es una bona nòva, que dins lo fum d’informacions qu’òm nos asonda cada jorn sul cap, e pas sovent risolentas, la gripa aviària es un pauc daissada de costat. Pasmens es una vertadièra calamitat per los elevaires. N’an una paur blava, que a la primièra alèrta, totas las volalhas dels elevatges sont abatudas.

Òm imagina las consequéncias sus lors espleitacions e cossí far per se ne relevar !

Per aquel còp, mai de paur que de mau, atanben se sabètz pas de que far lo dimenge que ven, vos poiretz anar regalar d’una bona cuiòssa de tir plan acompanhada dins un restaurant de MASSILHAN.

Per amortir vòstre desplaçament, vos conselhi d’apondre a vòstre menut un platèl de cauquilhatges de TAUR, ornat de qualques crancs gostoses…de MASSILHAN.

Per que vòstre plaser siá complèt, doblidar pas lo veiròt fresquinèl de Picapol de PINET vesin.

E se l’endeman lo vòstre portamoneda es tròp desconflat, poiretz totjorn manjar de patatas pendent 3 jorns per lo daissar conflar mai, encara que dins aquel periòd aquò relève de la proesa. Mas un sovenir bèl a ges de prètz…

GRIPPE AVIAIRE A MARSEILLAN

 

Le 1er mars 2023, un promeneur a rencontré une mouette morte à MARSEILLAN. Il a eu le bon sens de signaler sa découverte aux autorités.

Après analyses, l’oiseau était bien mort du virus de l’INFLUENZA (virus H5NI), autrement dit grippe aviaire.

Le préfet de l’HEARULT a fait les recommandations nécessaires aux éleveurs de volailles. Recommandations à suivre de manière stricte dans un rayon de 20 kilomètres autour de la commune pendant 21 jours.

Maintenant le délai est dépassé, et aucun nouveau cas n’a été découvert, grâce à l’observation sévère des mesures préconisées sans doute.

C’est une bonne nouvelle, car dans la somme d’informations que l’on déverse sur nos têtes chaque jour, et pas souvent riantes, la grippe aviaire est un peu laissée de côté.

C’est pourtant une véritable calamité pour les éleveurs. Ils en ont une peur bleue, car à la première alerte, toutes les volailles sont abattues.

On imagine les conséquences sur leurs exploitations, et comment s’en relever !

Pour cette fois-ci, plus de peur que mal, aussi si vous ne savez que faire dimanche prochain, vous pourriez aller vous régaler d’une bonne cuisse de canard bien accompagnée dans un restaurant de MARSEILLAN.

Pour amortir votre déplacement, je vous conseille d’ajouter à votre menu un plateau de coquillages de THAU, agrémenté de quelques goûteux crabes…de MARSEILLAN.

Pour que votre plaisir soit complet, ne pas oublier le petit verre bien frais de Picpoul de PINET voisin.

Et si le lendemain votre porte-monnaie est trop dégonflé, vous pourrez toujours manger des patates pendant 3 jours pour le laisser se regonfler, encore que dans cette période cela relève de la prouesse. Mais un bon souvenir n’a pas de prix…

seashore

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.