L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

Ivona BEAUME, Mèsa, lo 1r de setembre de 2022.

En primièr, de nòvas de Dimorfòs : òm nos ditz que son orbita es plan modificada de 32 minutas, alara que los saberuts ne’n esperavan sonque a l’entorn de 10. Es donc una capitada. Dimorfòs es un « calhau » de pichòta talha (160 mètres de long). Cal esperar que l’Umanitat aja pas jamai l’escasença de verificar lo comportament d’un calhau qu’encontrariá la Tèrra, e que seriá mas gròs que Dimorfòs ;  a mens que s’espetèsse en vòl…

Tout d’abord des nouvelles de Dimorphos : on nous dit que son orbite est bien modifiée de 32 minutes, alors que les savants n’en espéraient seulement qu’environ 10. C’est donc une réussite. Dimorphos est un « caillou » de petite taille (160 mètres de long). Il faut souhaiter que l’Humanité n’aura jamais l’occasion de vérifier le comportement d’un caillou qui rencontrerait la Terre, et qui serait plus gros que Dimorphos ; à moins qu’il n’éclate en vol…

Quantas similitudas a las doas extremitats de l’existéncia !

Quand lo nenon s’ensaja a veire per far coneissença amb son environament, lo reire el, vei sa vista declinar e cèrca de longa sas lunetas.

Quand lo nenon fa l’aprendissatge dificil de la paraula, lo reire cèrca sos mots d’una votz de mai en mai feblòta.

Quand lo nenon nos fa un bel sorire desdentat, lo reire vei las sieunas de dents se far la mala.

 Quand lo nenon a de formigas dins sas cambetas e se mòstra despacient de voler córrer abans de saupre marchar, lo reire trentalha. Praquò, le nenon s’ajuda d’un deambulador polit* e lo reire se petaça per que lo sieu siá totjorn a portada de man.

E lo reire, coma lo nenon deu èstre munit de proteccions intimas…e òc !

Fin finala los dos se trapan a un moment de lor vida dins un estat similari e an totes dos besonh d’estre assistits.

Coma lo nenon s’obrís a la vida, lo reire s’i arrapa, abans de tornar dins lo neient e far plaça a un nenon tot nòu, venent a son torn d’aquèl neient.

Mas entre los dos bots de la vida, quantas riquesas, quantas jòias, d’amors, d’amistats, de sabers, de coneissenças, de trabalh, de guèrras e de dòls ataben… Brèu tot çò que fa una vida, mas o mens longa, de còps escortada d’un biais injust e mai o mens capitada. Es la sal de la  vida o sas espinas.

 L’unenca vida de cadun es a traversar amb golardisa, tot en sabent qu’un jorn sonarà l’ora de far una plaça a d’autres enfants dins nòstre monde, que fauta d’estre perfièch, serà lo que lor dobrirà sos braces.

A eles de ne tirar lo melhor, e a lors familhas d’entreténer la memòria d’aqueles que son encara aquí solament per la pensada.

Dempuèi que lo Mond es Mond, es entau que se passa, e es pas près de cambiar, mas es pas defendut de perseguir la quimèra d’una vida eternala…

A cadun de veire.

  • §§§§§§§§§

*Deambulador per nenon :  ara aquò existís. Es munit de jòcs e de musiquetas e es plan polit. Se pòt veire sus l’Internet. E per l’enfant encara dans sa premièra annada, enfin liure de sas mogudas, lo rei es pas son cosin !

Que de similitudes aux deux extrémités de l’existence !

Quand le bébé s’essaie à voir pour faire connaissance avec son environnement, l’ancêtre lui, voit sa vue décliner et cherche sans arrêt ses lunettes.

Quand le bébé fait l’apprentissage difficile de la parole, l’ancêtre cherche ses mots d’une voix de plus en plus faiblarde.

Quand le bébé nous fait un beau sourire édenté, l’ancêtre voit les siennes de dents se faire la malle.

Quand le bébé a des fourmis dans ses petites jambes et se montre impatient de vouloir courir avant de savoir marcher, l’ancêtre vacille. C’est pourquoi le bébé s’aide d’un joli déambulateur*et l’ancêtre s’arrange pour que le sien soit toujours à portée de main.

Et l’ancêtre, comme le bébé, doit être munit de protections intimes…et oui !

En définitive les deux se trouvent, à un moment de leur vie, dans un état similaire et ont tous deux besoin d’être assistés.

Comme le bébé s’ouvre à la vie, l’ancêtre s’y accroche, avant de partir dans le néant et faire place à un bébé tout neuf, venant à son tour de ce néant.

Mais entre les deux bouts de la vie, que de richesses, que de joies, d’amours, d’amitiés, de savoirs, de connaissances, de travail, de guerres et de deuils aussi…Bref tout ce qui fait une vie, plus ou moins longue, parfois écourtée de manière injuste, et plus ou moins réussie. C’est le sel de la vie et ses épines.

L’unique vie de chacun est à traverser avec gourmandise, tout en sachant qu’un jour sonnera l’heure de faire une place à d’autres enfants dans notre monde, lequel à défaut d’être parfait, sera celui qui leur ouvrira ses bras.

A eux d’en tirer le meilleur, et à leurs familles d’entretenir la mémoire de ceux qui sont encore là seulement par la pensée.

Depuis que le Monde est Monde, c’est ainsi que cela se passe, et ce n’est pas près de changer, mais il n’est pas défendu de poursuivre la chimère d’une vie éternelle…

A chacun de voir.

  • §§§§§§§§

*Déambulateur pour bébé : cela existe maintenant. Il est muni de jeux et de petites musiques et est bien joli. On  peut le voir sur Internet. Et pour l’enfant, encore dans sa première année, enfin libre de ses mouvements, le roi n’est pas son cousin !

woman and child grayscale photo

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.