L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

Ivona BEAUME, Mèsa, lo 22 de març de 2023.

AMOR DE PRIMA, PRIMA D’AMOR.

Se volètz tot saupre, vos disi qu’aqueste an, amb un jorn d’avança e segon la NASA, la debuta de la prima es estada lo diluns 20 de març a 17 H 24, ora de Quebèc et non le 21. Seriá ligat a l’equinòxi de printemps.

Aquò cambia pas la fàcia del mond, atanben ne vos dirai pas mai que çò que ne sabi.

Preferissi contemplar las flors qu’espelisson, las fuòlhas e la saba dels arbres, e sentir de nolors delicatas…fin finala veire la vida se desrevelhar, bailant un còp de nòu a la Natura.

Lo monde tot del vivent punta una aurelha, puèi l’autra, coma dins un dessenh animat.

Aital, precisament lo 20 de març, vaquí que dos gavians, sarrats tocant-tocant sus la chiminèia del teulat de l’ostal vesin, semblan conversar a grand bruch, coma s’èran un pauc sords.

De fach, es la feme qu’arrèsta pas de cridar d’un biais insistent. Segur vòl quicòm.

E lo mascle, imbrandable, la daissa s’anequelir abans de sucombir a son embeliment. Lo mascle viril es el, e aquò se passarà qu’ora el lo voldrà…vaquí ! a sucombat.

Amb elegància, lo coble complís son dever conjugal…La feme, assadolada, finís per s’amaisar. Pren un momenton per recobrir son alen e sos senses, abans de s’enanar per d’autres cèls d’un còp d’ala magistral.

Sens un agach per el, daissa aquí son companh que demòra tot solet coma un vièlh crostet.

La Dòna deuriá tornar lèu que los gavians sont monogames.

Mas pel moment, s’a fotut la peta a son amiguet, tan pièg per el. De qué li a pres de la daissar cridar antau, en manca de quicòm ? Es pas son abitud. Tanplan que ieu me soi pas pro mesa en beutat aquel jorn se ditz per préner sa part de responsabilitats.

De tot biais, son « òme » fariá plan de se remembrar qu’a l’ostal, aquel que govèrna es pas totjorn aquel qu’òm pensa, e s’es plan el, es el sonque quand i a pas sa « femna ».

D’alhors, son òme, dins un bon jorn, s’èra daissat anar fins a lo reconéisser. Es per dire !

AMOUR DE PRINTEMPS, PRINTEMPS D’AMOUR.

SI vous voulez tout savoir, je vous dis que cette année, avec un jour d’avance et selon la NASA, le début du printemps est le lundi 20 mars à 17 H 24, heure de Québec et non le 21. Ce serait lié à l’équinoxe de printemps.

Cela ne change pas la face du monde, aussi je ne vous en dirai pas plus que ce que j’en sais.

Je préfère contempler les fleurs qui éclosent, les feuilles et la sève des arbres, et sentir des odeurs délicates…en somme voir la vie se réveiller, donnant un coup de neuf à la Nature.

Tout le monde du vivant pointe une oreille, puis l’autre, comme dans un dessin animé.

Ainsi, précisément le 20 mars, voici que deux mouettes, serrées côte-à-côte sur la cheminée du toit de la maison voisine, semblent converser à grand bruit, comme si elles étaient un peu sourdes.

De fait, c’est la femelle qui n’arrête pas de crier d’une manière pressante. A l’évidence elle veut quelque chose.

Et le mâle, inébranlable, la laisse s’épuiser avant de succomber à son charme. Le mâle viril c’est lui, et cela se passera quand il le voudra…voilà ! il a succombé.

Avec élégance, le couple accomplit son devoir conjugal…La femelle, rassasiée, finit par s’apaiser. Elle prend un moment pour retrouver son souffle et ses sens, avant de s’en aller pour d’autres cieux d’un coup d’aile magistral.

Sans un regard pour lui, elle laisse là son compagnon tout seul comme un vieux crouton.

La Dame devrait revenir vite car les mouettes sont monogames.

Mais pour le moment, si elle a fichu la trouille à son petit ami, tant pis pour lui. Que lui a-t-il pris de la laisser crier ainsi, en manque de quelque chose ? Ce n’est pas dans ses habitudes. Peut-être que je ne me suis pas assez mise en beauté se dit-elle, pour prendre sa part de responsabilités.

En tout cas, son homme ferait bien de se rappeler qu’à la maison, celui qui gouverne n’est pas toujours celui ce que l’on pense, et si c’est bien lui, c’est lui juste quand il n’y a pas sa femme.

D’ailleurs, son homme, dans un bon jour, s’était laissé aller jusqu’à le reconnaître. C’est pour dire !

 

two white seagulls standing on gray stones

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.