L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA.

Ivona BEAUME, Mèsa, lo 17 de genièr de 2023.

RECÈPTA DELS UÒUS FARCITS DE MAMETA  LU

 

Dins aqueste periòd d’austeritat e de sobrietat, es bon d’inspectar mantun còp son frigò, de fes que i auriá quicòm de consumir lèu lèu.

Per exemple, quand d’uòus començan de pèrdre lor frescor primaverala, abans lor data de perempcion, los cal faire durcir. Se pòdon manjar natura, o enauçar una ensalada ; mas se pòdon farcir :

Emplonsar los uòus dins d’aiga que bolís e los daissar còire 10 minutas.

Mentretant, metre un pichòt mocin de pan d’ièr dins un bòl d’aiga. Quand los uòus son cuòches, los descofelar e los copar en dos dins lo sens de la longor. Levar los mujòls.

Plan estorrir lo pan qu’a trempat. Dins una sièta a sopa, lo mesclar amb una partida dels mujòls, e ne reservar qualques uns (se i a 12 mitats de mujòls, ne gardar 4).

Apondre al farcit un o dos grans d’alh plan trissats. Sal e pebre. Espotir tot aquò a la forqueta.

Farcir los blancs d’uòus, e reservar un pauqueton d’aquel farcit per i apondre los mujòls mes a part, un pauc de farina e d’aiga, e se volètz, un pauc de crèma fresca. Mai espotir e mesclar.

Dins una padena, far daurar lèu fach los uòus farcits dels dos costats. Vojar la preparacion dins aquela padena e daissar còire un desenat de minutas.

E a taula ! Amb una sopeta o (e) una ensaladeta, vaquí un sopar rapid, economic, e que va regalar pichòts e grands.

Bon apetís.

RECETTE DES ŒUFS FARCIS DE MAMÉE  LU

 

En cette période d’austérité et de sobriété, il est bon d’inspecter souvent son frigo, au cas où il y aurait quelque chose à consommer rapidement.

Par exemple, quand des œufs commencent à perdre leur fraîcheur printanière, avant leur date de péremption, les faire durcir. Ils peuvent se manger nature, ou agrémenter une salade ; mais on peut les farcir :

Plonger les œufs dans de l’eau bouillante et les laisser cuire 10 minutes.

Pendant ce temps, mettre un petit morceau de pain d’hier dans un bol d’eau. Quand les œufs sont cuits, les écaler et les couper en deux dans le sens de la longueur. Enlever les jaunes.

Bien essorer le pain qui a trempé. Dans une assiette à soupe, le mélanger avec une partie des jaunes d’œufs, et en réserver quelques uns (s’il y a 12 moitiés d’œufs, en garder 4). Ajouter au farci un ou deux grains d’ail coupés menu. Sel et poivre. Ecraser à la fourchette.

Farcir les blancs d’œufs, et réserver un peu de ce farci pour y ajouter les jaunes mis à part, un peu de farine et d’eau, et si vous voulez un peu de crème fraîche. Ecraser de nouveau et mélanger.

Dans une poêle, faire dorer vite fait les œufs farcis des deux côtés. Verser la préparation dans cette poêle et laisser cuire une dizaine de minutes.

Et à table ! Avec une petite soupe ou (et) une salade, voici un repas du soir rapide, économique, et qui va régaler petits et grands.

Bon appétit.

brown and white eggs

1 Commentaire

  1. Monica SARRASIN

    M’es d’eivis que ma granda-mair fasia daus uòus a pus pres de ‘queu biais, mas m’avia completament obludat la receta. Mercès plan de me’n aver fach rapelar.

    Réponse

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.