Fin del mond ? La legenda de Bugarach !
Fin del mond ? La legenda de Bugarach !
Non brave mond, vos vau pas espaurir, malgrat que lo Mond dins lo qual vivèm nos espaurugue un pauc mai cada jorn !
La fin del Mond èra anonciada pel 21 de decembre de 2012, segon lo calendièr Maia, e Bugarach èra l’endrech causit ! Es la rumor qu’èra espandida sus las rets socialas e que s’amplifiquèt ! Las autoritats, los poders publics foguèron totis mobilizats !
Mas res se passèt pas e lo Mond es totjorn aquí, en 2025 !
Mas tornam a la legenda locala. Una version demest d’autras ! Aude èra del temps de ma grand la bòrnia, una immensa e fertila plana ont velhavan de fadas e de fadets qu’èran en lucha permanenta contra de dracs e de sèrps que se trapavan aquí dins lo canton.
La fada Nòra e los fadets Bug e Arach èran venerats de totes, mentre que Cèrç, filh d’Eolia, paire dels vents e de las tempèstas èra regetat de totes, l’acusant d’estralhar las recòltas, de sacatjar los ostals e de macar los arbres e las flors.
Un jorn que la tempèsta aviá fach d’estralhs, la fada Nòra, presa de pietat, resolguèt d’implorar lo dieu grand, Jupitèr. Tocat per aquela audàcia e benlèu per la beutat de la sedusenta creatura , lo mèstre del tron prometèt a la fada Nòra de calmar las colèras de Cèrç, son felen.
Escalant la montanha per se raprochar dels cèls, Bug sus las espatlas d’Arach supliquèron lèu lo mèstre de l’Olimp. Aqueste se daissèt plegar, dreçant dins las nudas un promontòri protector, fach del meteis mont sul qual s’èran installats los dos fadets per l’implorar. A l’abric d’aquel bastion novèl, que prenguèt lo nom de Bugarach, tota la plana de Rosselhon e lo platèl de las Corbièras avián pas mai a crénher las colèras desastrosas de Cèrç lo Marrit.
E la fada Nòra devenguèt lo « Pic de Nòra ».
E cric e crac es acabat !
E cric e crac soi pas enfadat !
La fin du monde ? Légende de Bugarach !
Non brave gens je ne vais pas vous effrayer, bien que le Monde dans lequel on vit nous fasse peur un peu plus chaque jour !
La fin du Monde était annoncée pour le 21 décembre 2012, selon le calendrier Maya, et Bugarach était l’endroit épargné ! C’est la rumeur qui était répandue sur les réseaux sociaux et qui s’amplifia ! Les autorités, les pouvoirs publics, tout le monde fut sur la brèche !
Mais rien ne se passa et le Monde est toujours là, en 2025 !
Mais revenons à la légende locale. Une version parmi d’autres ! L’Aude était jadis, une immense et fertile plaine sur laquelle veillaient des fées et des lutins, en lutte permanente contre des dragons et des serpents qui infestaient la région.
La fée Nore et les lutins Bug et Arach étaient vénérés de tous, tandis que Cers, fils d’Éole, père des vents et des tempêtes était rejeté de tous, les gens de la terre l’accusant de ravager les récoltes, de saccager les maisons et de meurtrir les arbres et les fleurs.
Un jour que la tempête avait fait des ravages, la fée Nore, prise de pitié, résolut d’implorer le grand dieu Jupiter. Touché par cette audace et peut être par la beauté de la séduisante créature, le maître du tonnerre promit à la petite déesse de calmer les colères de Cers, son petit-fils.
Escaladant la montagne pour se rapprocher des cieux, Bug grimpant sur les épaules d’Arach supplièrent à leur tour le maître de l’Olympe. Ce dernier se laissa fléchir, dressant dans les nues un promontoire protecteur, fait du même mont sur lequel s’étaient installés les deux lutins pour l’implorer. A l’abri de ce nouveau bastion, qui prit le nom de Bugarach, toute la plaine du Roussillon et le plateau des Corbières n’avait plus à craindre les colères désastreuses de Cers le Mauvais.
Et la Fée Nòra devint le « Pic de Nore ».
Et cric et crac c’est terminé !
LO DARRIÈR BÒBI, Fonce maestro !
Lo Mescladís e Zibola, lo libre dau Bòbi en venda dins totas las bonas librariás !
Una pòrta d’intrada dins la lenga e la cultura occitana, una pòrta bèla qu’aquelas cronicas, a l’origina radiofonicas per ràdio Lengadòc e ràdio Lodeva, destriadas en quatre categorias: « Contes e legendas »; « Cultura occitana »; « Fèstas e jòcs »; e « O sabiatz? » Lo legeire, novelaire o assabentat de la causa occitana, i farà son pro e i trobarà sens cap de dobte son bonaür. Completadas per l’Istòria polida de Zibola premiada per lo CAÒC en 2023.
0 commentaires