Òsca ! Claudi, cridaire public n°1 !

par Bobí lo contejaire

Òsca ! Claudi, cridaire public n°1 !

 

Dijòus 16 d’octobre èri al teatre de Pesenàs per la serada Claudi Alranq. Una capitada dins un teatre comol !

Una serada per la presentacion del libre « Claude Alranq, crieur public n°1 » dins la colleccion « Auteurs en scène » de las edicions Domens de Pesenàs, presentacion de Maria-Elèna Bonafe e Joan-Carla Domens, amb lo sosten de la comuna de Pesenàs.

Sus la scèna , Frank Tenaille foguèt l’animator.

En tres parts, se faguèt la charradissa entre los dos òmes amb de poesias ineditas del Claudi, jogadas, cantadas entre cada part per los actors musicians de la « Fabrique Sauvage » e del  « Teatre Baug ». Un còp, lo Claudi dançèt e un autre còp joguèt lo tèxte amb força conviccion e talent coma del temps de la joinessa del cridaire public  !

Un Claudi que parlava, amb la complicitat del Frank, de son trabalh dempuèi seissanta annadas ! Amb lo Claudi avètz las claus per dobrir las pòrtas de l’imaginari, de la vida, de la lenga, non pas per tornar dins lo passat mas per far passar un vertadièr biais de viure luènh d’una societat de mai en mai capborda, dins un mond fòrça dangierós !

Lo libre es pas una biografia ! Se trapa de conversacions amb Maria-Elena Bonafé, de poesias, retraches del Claudi per d’escrivans, amics, de testimònis, de tèxtes teorics, de tròces de tèxtes : « Mort et résurrection de Monsieur Occitania, la liberté ou la mort, La Bête en Gévaudan, String security, langue de peille, Sèm Fòrça »,tanben un conte  inspirat per los sejorns en Africa dins las annadas 1980 «M’sieur, un Bic ! » ; e un roman novèl a venir : « Matria-et-fils ».

 Soi tornat a l’ostal amb la musica del polin de Pesenàs e amb lo Claudi que menava la passejada dins las carrièras de la ciutat ! Mercés l’amic !

E doblidètz pas de crompar aquel libre de 200 paginas (edicions Domens- Pesenàs) !

Al còp que ven brave mond !

man in gray t-shirt sitting on red boat during daytime

LO DARRIÈR BÒBI, Fonce maestro !

Bravo ! Claude, crieur public n°1 !

Jeudi 16 octobre j’étais au théâtre de Pézenas pour la soirée, Claude Alranq. Une réussite dans un théâtre comble !

Une soirée pour la présentation du livre « Claude Alranq, crieur public n°1 » dans la collection « Auteurs en scène » des éditions Domens de Pézenas, avec le soutien de la commune de Pézenas..

Sur la scène, Frank Tenaille fut l’animateur.

Trois parties pour les questions-réponses entre les deux hommes  entrecoupées de poésies inédites de Claude, jouées, chantées par les acteurs musiciens de la « Fabrique Sauvage » et du « Théâtre Baug » Et Claude dansa une fois, puis une autre fois il déclama un texte avec beaucoup de conviction et de talent comme du temps de sa jeunesse de crieur public !

Un Claude qui parlait, avec la complicité de Frank, de son travail depuis soixante ans ! Avec Claude vous avez les clés pour ouvrir les portes : de l’imaginaire, du « biais » de vivre, de la langue, non pas pour revenir dans le passé mais pour faire passer un vrai « biais » de vivre loin d’une société de plus en plus folle, dans un monde beaucoup trop dangereux !

Le livre n’est pas une biographie ! On y trouve des conversations avec Marie-hélène Bonafé, des poésies, des portraits de Claude par des écrivains, amis, des témoignages, des textes théoriques, des extraits de textes : « Mort et résurrection de Monsieur l’Occitanie, la liberté ou la mort, La Bête en Gévaudan, String security, langue de peille, Sèm forza »,et un conte inspiré par ses séjours en Afrique dans les années 1980 «M’ sieur, un Bic ! »; enfin un nouveau roman à paraître : « Matria-et-fils ».

 Je suis revenu à la maison avec la musique du poulain de Pézenas et avec Claude qui menait la « passejada » dans les rues de la cité ! Merci l’ami !

Et n’oubliez pas d’acheter ce livre de 200 pages (éditions Domens- Pézenas) !

À la prochaine, brave gens !

silver and black fish in water

Lo Mescladís e Zibola, lo libre dau Bòbi en venda dins totas las bonas librariás !

Una pòrta d’intrada dins la lenga e la cultura occitana, una pòrta bèla qu’aquelas cronicas, a l’origina radiofonicas per ràdio Lengadòc e ràdio Lodeva, destriadas en quatre categorias: « Contes e legendas »; « Cultura occitana »; « Fèstas e jòcs »; e « O sabiatz? » Lo legeire, novelaire o assabentat de la causa occitana, i farà son pro e i trobarà sens cap de dobte son bonaür. Completadas per l’Istòria polida de Zibola premiada per lo CAÒC en 2023.

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.