L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA

Ivona Beaume, Mèsa lo 17 de novembre de 2025

LO VERMENÒT DEL SALMON

 

Per un produch que se pòt manjar crus, es pas ragostós d’i veire se barrutlar un vermenòt que se tortilha de plaser en tastant lo salmon abans vosautres.

Se ditz que la coseson emai lo grand freg del congelador matan aquel parasite, e alara lo produch se pòt consumir. Bon…s’o dison.

Cadun fa coma vòl mas es pas segur que veire dançar e se trigossar un vermenòt sus çò  qu’anam manjar siá de natura a dobrir l’apétís.

L’afar raportat per de jornalistas se passèt dins un entrepaus « COSTCO »* als U.S.A.

En 1976 un entrepreneire lança lo concèpte de « Club- Entrepaus» dins lo comèrci de detalh. Se sonava a l’origina lo « Price-Club » e èra situat a Sant-Diegò (California). L’accès a l’entrepresa es dobèrt als particulars, mas i cal préner una adesion.

Sembla que los prèses sián interessants, coma per lo carburant per exemple.

atanben comprenon de restaurants a las tarifas  rasonablas. L’istòria ditz pas se s’i manja sonque de sushis de salmon…

Price-Club es vengut COSTCO e es largament desvolopat en America. Per contre arriba timidament en França : tres magazins, un a Mulhouse que ven solament d’obrir, e dos a París. Es pas segur que l’afar que nos interessa uèi favorisca d’obèrturas novèlas…

Se COSTCO se faguèt agantar, aquò vòl pas dire qu’aquela malparada arribe pas a d’autres. Pas vist, pas prés. La formula es pas novèla.

Pasmens s’escotam los nutricionistas,  se caldrà ben abituar a manjar aqueles animals que serián plen de proteïnas. Et s’èra  lo prètz a pagar per noirir la planèta tota ?

Aquel jorn caldrà que nòstres amiguets sián plan amagats dins de bonbons per exemple, per i veire pas que de  fuòc…

Pel moment, val melhor manjar los produches plan cuòches.

Mas encara un còp, coma totes los gostes son dins la natura, cadun fa coma o vòl.

 

*COSTCO : Cost Control : contraròtle dels prèses.

a white plate topped with sushi and chopsticks

    L’ASTICOT DU SAUMON

 

Pour un produit qui peut se manger cru, ce n’est pas ragoûtant d’y voir se balader un joli asticot qui se tortille de plaisir en goûtant le saumon avant vous.

On dit que la cuisson et le grand froid du congélateur tuent le parasite, et alors le produit  peut être consommé .Bon…s’ils le disent.

Chacun fait comme il veut, mais il n’est pas sûr que voir danser et se trémousser un asticot sur ce que nous allons manger soit de nature à ouvrir l’appétit.

L’affaire rapportée par des journalistes s’est passée dans un entrepôt « COSTCO »* aux U.S.A.

En 1976 un entrepreneur a lancé le concept de « Club-Entrepôt » dans le commerce de détail. Il s’appelle à l’origine « Price-Club » et était situé à Sant-Diego (Californie). L’accès à l’entreprise est ouvert aux particuliers, mais il faut prendre une adhésion.

Il semble que les prix soient intéressants, comme pour le carburant par exemple.

Et ils comprennent aussi des restaurants aux prix raisonnables. L’histoire ne dit pas si l’on y mange rien que des sushis de saumon…

Price-Club est devenu COSTCO et est largement développé en Amérique. Par contre il arrive timidement en France : trois magasins, un à Mulhouse qui vient seulement d’ouvrir, et deux à Paris. Il n’est pas sûr que l’affaire qui nous intéresse aujourd’hui favorise de nouvelles ouvertures…

Si COSTCO s’est fait attraper, cela ne veut pas dire que cette mésaventure n’arrive pas à d’autres. Pas vu, pas pris. La formule n’est pas nouvelle.

Pourtant, si l’on écoute les nutritionnistes, il faudra bien s’habituer à manger ces animaux qui seraient pleins de protéines. Et si c’était le prix à payer pour nourrir toute la planète ?

Ce jour-là il faudra que nos petits amis soient bien planqués, dans un bonbon par exemple, pour qu’on n’y voit que du feu… 

Pour le moment, il est préférable de manger les produits bien cuits.

Mais encore une fois, comme tous les goûts sont dans la nature chacun fait comme il veut.

 

*COSTCO : Cost Control : contrôle des prix.

Vos agradèt aquela bilheta?

N’auretz aquí un pauc mai amb L’uòlh del buòu. En venda dins totas las bonas librariás.

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.