L’UÒLH DEL BUÒU
LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA
Ivona Beaume, Mèsa lo 9 de decembre de 2025
MICRO ROBÒT
Devinhala : que pòt èstre quicòm que seriá pas pus grand qu’un gran de sable e qu’òm pensa tant prometeire per nòstre avenidor ?…Ai, me soi traïda, qu’es dins lo títol.
Aquel micro robòt es capable d’èstre menat per un vaissèl de la sang dins vòstra tèsta per exemple, e i desliurar una potinga.
L’intérès, per rapòrt a d’autras biaisses de far, es qu’aquela potinga se va pas barrutlar ont cal pas dins lo còs tot, i fasent de còps mai de mal que de ben.
L’idèa es pas nascuda dempuèi ièr de matin. Ja en 1959, lo fisician american Ricard Freyssan, reconegut e influent dins son domeni aviá evocat la question dins una conferéncia a « CALTECH » (Universitat en California).
Per far la saberuda, dirai qu’aquela potinga es « antitrombotica ».
La dificultat èra de miniaturizar la potinga, çò qu’èra pas possible a l’epòca. Ara la micro fabricacion o permet.
La potinga, envolopada dins de gelatina passa, òm podriá dire coma una letra a la pòsta (enfin la pòsta de l’epòca…).
Dins un estudi sortit dins la revista « Science », tot aquò èra explicat : çò qu’òm pòt veire als rais X, la navigacion magnetica, la seguida per la ràdio…
Aquela experiéncia es ja temptada dins d’animals gròsses, coma lo pòrc (qu’es lo mai pròp de nosautres…e òc !…aquò m’estona !!…)
Per contra, e vaquí de qué far davalar l’adrenalina, s’òm se ditz « clinicament » lèstes, caldrà esperar dins los 5 ans per tractar l’òme amb aquò, considerant totjorn que nòstra pèl val mai que la dels animals.
Es de plànher per los malautes qu’espèran tant de la sciéncia, mas segon lo provèrbi , prudéncia demòra maire de seguretat.
MICRO ROBOT
Devinette : que peut-être quelque chose qui ne serait pas plus grand qu’un grain de sable et que l’on pense prometteur pour notre avenir ?…Aïe, je me suis trahie, c’est dans le titre.
Ce micro robot est capable d’être conduit per un vaisseau du sang dans votre tête par exemple, et y délivrer un médicament.
L’intérêt, par rapport à d’autres manières de faire, est que ce médicament ne va pas se promener où il ne faut pas dans tout le corps, y faisant parfois plus de mal que de bien.
L’idée n’est pas née d’hier matin. Déjà en 1959, le physicien américain Richard Freyssan, reconnu et influent dans son domaine, avait évoqué la question dans une conférence à « CALTECH » (Université en Californie).
Pour faire la savante, je dirai que ce médicament est « antithrombotique ».
La difficulté était de le miniaturiser, ce qui n’était pas possible à l’époque. Maintenant la micro fabrication le permet.
Le médicament, enveloppé dans de la gélatine passe, on pourrait dire, comme une lettre à la poste (enfin la poste de l’époque…).
Dans une étude sortie dans la revue « Science », tout cela était expliqué : ce que l’on peut voir aux rayons X, la navigation magnétique, la suite par la radio…
Cette expérience est déjà tentée dans de gros animaux, comme le porc (qui est le plus proche de nous…et oui !…ça m’étonne !!).
Par contre, et voici de quoi faire descendre l’adrénaline, si l’on se dit « cliniquement » prêts, il faudra attendre dans les 5 ans pour traiter l’homme avec cela,
considérant toujours que notre peau vaut mieux que celle des animaux.
Dommage pour les malades qui espèrent tant de la science, mais selon le proverbe, prudence reste mère de sûreté.
Vos agradèt aquela bilheta?
N’auretz aquí un pauc mai amb L’uòlh del buòu. En venda dins totas las bonas librariás.
0 commentaires