L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA

Ivona Beaume, Mèsa lo 6 de novembre de 2025

L’I.A….AI… AI… AI !

 

Se cal pas trompar, l’ I.A., Intelligéncia Artificiala, coma tot lo monde ara o sabon, es un otÍs meravilhós. 

Seriá estonant que lo monde del trabalh se’n poguèsse passar tre que l’otís será mestrejat, çò qu’es ja lo cas per mai d’un.

Coma tota innovacion importanta – n’i a que la comparan a l’aparicion de la « Fada Electricitat » a la fin del sègle XIX – l’I.A. serà çò que ne voldrem faire.

Jos pena de m’enganar, me permetrai pas d’intrar dins lo detalh de çò qu’a pres un fum d’annadas per èsser elaborat e mes a la portada de totes, per de saberuts de primièra.

L’I.A. es a invasir totes los domenis de la vida vidanta.

Mas l’I.A. ai, ai, ai, a l’imatge de tota medalha, a son revèrs.

Se poiriá ben que son incidéncia sus l’emplec se faguèsse

sentir lèu, mercé a sa capacitat a resòlver de problèmas complèxes, a sa rapiditat d’execucion e a sa fiabilitat.

Demai, òm constata ja de derivas que, se semblan inadmissiblas, ne son pas mens nombrosas, en particular dins lo domeni de l’informacion.

Dins lo domeni de las arts tanben per exemple, d’artistas falses s’atribuïsson d’òbras compausadas per l’I.A. e non per eles.

Sens parlar de son influéncia sus nòstres joines. Son tan biassut a utilizar las nòvas tecnologias amb lor telefonet grefat a lors dets ! Mas es pas segur qu’aguèsson totes la maturitat necessària per triar e reténer sonque la bona informacion e se faire pas colhonar per de monde mal intencionats.

Es un pauc parièr per los grands, m’anatz dire, e se a cada consultacion nos cal pausar la question de saupre se çò que vesèm o çò qu’entendèm es verai, se va installar un clima de mesfisança, que portarà en primièr prejudici als vertadièrs autors e artistas.

E benlèu portarà tanben prejudici a aquel otís preciós ? La question se pòt pausar.

Mas la natura umana, ela es pas deman matin que va cambiar. A la risca de tot gastar, i aurà totjorn de profechaires que, coma lo cocut s’anaràn nisar dins lo lièch dels autres. 

Cal esperar que los especialistas traparàn lèu la parada per permetre de desmesclar dins aquel domeni lo verai del fals.

Se que non ai, ai, ai ! mèfi a l’Intelligéncia Artificiala ! e a son avenidor tan prometeire !

the letters are made up of different colors

           L’I.A…AÏE… AÏE… AÏE !

 

Il ne faut pas s’y tromper, l’I.A., Intelligence Artificielle, comme tout le monde le sait maintenant, est un outil merveilleux.

Il serait étonnant que le monde du travail puisse s’en passer, dès que l’outil sera maîtrisé, ce qui est déjà le cas pour plus d’un.

Comme toute innovation importante – il y en a qui la comparent à l’apparition de la « Fée Electricité » à la fin du XIXème siècle – l’I.A. sera ce que nous voudrons en faire.

Sous peine de me tromper, je ne me permettrai pas d’entrer dans le détail de ce qui a pris un grand nombre d’années pour être élaboré et mis à la portée de tous, par des savants de première.

L’I.A. est en train d’envahir tous les domaines de la vie quotidienne.

Mais l’I.A. aïe aïe aïe, à l’image de

toute médaille, a son revers. Il se pourrait bien que son incidence sur l’emploi se fasse vite sentir, grâce à sa capacité a résoudre des problèmes complexes, à sa rapidité d’exécution et à sa fiabilité.

De plus, on constate déjà des dérives, qui si elles semblent inadmissibles, n’en sont pas moins nombreuses, en particulier dans le domaine de l’information.

Dans le domaine des arts aussi par exemple, de faux artistes s’attribuent des œuvres composées par l’I.A. et non par eux.

Sans parler de son influence sur nos jeunes. Ils sont tellement habiles a utiliser les nouvelles technologies, avec leur téléphone portable greffé à leurs doigts ! Mais il n’est pas sûr qu’ils aient tous la maturité nécessaire pour trier la bonne information et ne pas se faire piéger par des gents mal intentionnés.

C’est un peu pareil pour les adultes m’allez-vous dire, et si à chaque consultation on doit se

poser la question de savoir si ce que nous voyons ou ce que nous entendons est vrai, il va s’installer un climat de méfiance, qui portera en premier préjudice aux véritables auteurs ou artistes.

Et cela portera-t-il peut-être aussi préjudice à cet outil précieux ? La question peut se poser.

Mais la nature humaine, elle ce n’est pas demain matin qu’elle va changer. Au risque de tout gâcher, il y aura toujours des profiteurs qui, comme le coucou s’en iront nicher dans le lit des autres.

Il faut espérer que les spécialistes trouveront la parade pour permettre de démêler dans ce domaine le vrai du faux.

Sinon quoi, aie aie aie, attention à l’Intelligence Artificielle, et à son avenir si prometteur !

Vos agradèt aquela bilheta?

N’auretz aquí un pauc mai amb L’uòlh del buòu. En venda dins totas las bonas librariás.

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.