Regina Cipra, presidenta dau Juvinhac Occitan;
Domenge d’Erau (E… RAU!!) per l’IEO34;
e Lena Visitin per la còla Amperiance.
Es la bona suspresa de la rintrada ! La societat d’electricitat Amperiance installada uòi a Laveruna nos ven d’ofrir, mercé son gerent Julian Cavadore e l’entremesa de Regina Cipra, la presidenta de tria de Juvinhac Occitan, una imprimenta-fotocopiadoira de tipe professional.
Ara sèm brancats, la propaganda va rajar a tota bomba, saique a la velocitat de la lutz!
E… RAU!!
C’est la bonne surprise de la rentrée! La société d’électricité Amperiance installée aujourd’hui à Lavérune vient de nous offrir par l’intermédiaire de son gérant et l’entremise de Régine Cipra, l’hyper présidente de Juvignac Occitan, une imprimante photocopieuse professionelle.
Nous sommes désormais branché, la propagande va se faire à toute allure, à la vitesse de la lumière, sans doute.
E… RAU!!
La fada Amperiància
Moi, je connais un conte…
C’est le conte du petit cercle qui avait un problème de photocopies pour le cours d’occitan du lundi matin de ses étudiants. La mairie qui jusque là leur rendait ce service, pour d’obscures raisons et disputes politiques, pimentées d’un pas grand chose, ne voulait plus leur faire de copies. Pourtant chaque semaine, le petit cercle payait comptant le droit à sa langue de sa quinzaine d’écoliers.
Mais en cette rentrée 2023, il n’y avait point de solution et le petit cercle en était blessé au plus profond de lui-même. Comment faire apprendre sans papiers les quelques 240000 mots de la langue d’oc à de vieux ânes de réforme qui comme les lièvres perdent la mémoire en courant?
E le petit petit cercle allait par les chemins inconsolable. La rentrée se rapprochait, devenait imminente… Il envisagea un moment de couper sa tirelire pour acheter une imprimante neuve de marque anglaise, made in Japan, probablement fabriquée dans des ateliers clandestins de l’empire du milieu par des enfants chinois.
Mais la nouvelle présidente du petit cercle avait des principes. Elle ne voulait pas cautionner comme tant d’autres le font aujourd’hui cette mondialisation incontrôlée qui trempe toujours ceux qui sont les plus mouillés.
Elle alla donc crier famine à la mairie de Juvignac dont le cercle faisait la fierté. Juvignac, petit village de 89 personnes en 1954, perdu au milieu des vignes et de la garrigue pour plus de 14000 habitants aujourd’hui, plus aucune vigne et un golf à la place. Et pas de budget pour offrir 4 feuilles de papier à la culture des 89 premiers…
Et le petit cercle cherchait, cherchait -cherche que tu chercheras- la présidente était en quête d’un artisan local qui lui fabriquerait en circuit court et sans court circuit autant que possible une imprimante. Mais, peuchère, cela personne ne pouvait le faire dans le périmètre du cercle et son rayon d’action. C’était probablement ce que l’on appelle la quadrature du cercle.
La dame présidente ne savait plus à quel saint se vouer (litt: où prendre sa lumière). Mais voilà qu’elle rencontra sur son chemin la fée électricité que l’on appelait par ici Amperiance… La présidente confia ses malheurs à Julien Cavadore, le gérant de cette belle société. Probablement que le courant passa entre eux et l’affaire fut faite. Il se trouvait qu’une imprimante désoeuvrée languissait au grenier de la société, mise en repos forcée suite à un burn-out sans doute dû à la lassitude d’imprimer devis, factures, schémas électriques et colonnes de chiffres. Elle fut toute requinquée rien qu’à l’idée de reproduire les Rouquettes, Dezeuze, Décor, Boudou et également un petit peu l’impératif négatif. Et, oui, les cancres, il ne faut pas exagérer!
Et cric et crac merci à Amperiance,
Et cric et crac c’est loin d’être fini.
Ieu sabe un conte…
Es lo conte dau pichon cerclonet occitan qu’aviá un problèma de fotocopias per lo cors de lenga nòstra dau diluns de matin de sos escolans. La comuna que fins ara lor rendiá aquel servici, per d’escuras rasons e guirguilhs politics pebradas d’un planponh de parpèlas d’agaças, voliá pas pus faire còpias. Pasmens, cada setmana, lo cerclonet pagava tintin lo drech a sa lenga de son quinzenat d’escolans!
Mas per aquela rintrada de 2023, ges de solucion e lo paure cercloneton n’èra macat tot plen. Coma faire entendre sens papièrs los quauques 240000 mots de lenga d’òc a de vièlhs ases de remonta que coma las lèbres pèrdon la memòria en corriguent?
E lo cerclonetonet anava per los camins desconsolat. E, la rintrada se sarrava, se sarrava… Enfacièt un temps de se copar la denièiròla per crompar una imprimenta nòva de marca anglesa, made in Japan, probablament fargada dins de talhièrs clandestins de l’empèri dau mitan per de pichons chineses.
Mas la presidenta novèla dau cercloneton aviá de principis. Non voliá caucionar coma tant d’autres uòi aquela mondializacion descabestrada qu’asaiga totjorn los mai banhats.
Anèt plorar son sòrt a la comuna de Juvinhac que lo cerle ne fasiá la fiertat. Juvinhac, vilatjòt de 89 personas en 1954 perdut dins las vinhas e la garriga per mai de 14000 estatjants uòi, pas pus de vinhas e un gòlf a la plaça. E ges de sòuses per ofrir quatre fuòlhs de papièr a la cultura dels 89 primièrs…
E cercava, e cercava lo cercloneton, e cèrca que cercaràs la dòna presidenta, un artesan local que li engimbrariá una imprimenta en circuit cort que siaga pas, tant que se pòt, en cort-circuit. Mas pecaire, aquò digús o podiá pas far dins lo perimètre dau cercle e de son rai d’accion. Èra mai que probable çò que dison la qüadratura dau cercle!
E sabiá pas pus onte penjar son lum la dòna presidenta. Mas vaquí qu’encontrèt sus son camin la fada electricitat qu’òm i disiá dins lo canton Amperiància… E se desbondèt la dòna presidenta auprès de Julian Cavadore lo gerent d’aquela entrepresa de las cranas. Saique lo corrent passèt entre eles e se faguèt lo pache bèl. Se trapava qu’una imprimenta desobrada se languissiá coma un crostet au trastet de la societat, mesa au repaus forçat après un burn-out -nautres disèm un confle- saique degut au regòbi d’imprimir devises, facturas, esquèmas electrics e colomnas de chifra mas tota requinquilhada pas qu’a l’idèia d’imprimir los Roquetas, Deseuse, Decòr, Bodon e tanben un pauqueton l’imperatiu negatiu. Òu, los ases, cau pas colhonar!
E cric e crac, mercés a Amperiància,
E cric e crac es luònh d’èsser acabat.
0 commentaires