L’UÒLH DEL BUÒU

LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA

Ivona BEAUME, Mèsa, lo 19 d’abril de 2024

JOCS OLIMPICS E PARALIMPICS D’ESTIU DE 2024 EN FRANÇA (seguida e fin)

 

D’alhors, çò que fa laguis a nòstres dirigents emai a d’autres, es la question de la securitat, que los risques d’atemptas son estats evaluats a lor nivèl mai naut.

D’efèit, es una primièra : la ceremonia de dobertura se va debanar en exterior, sus los bòrds de Seine (a mens que lo risc s’averèsse tròp grand). En mai, òm pòt crénher de dificultats de circulacion e d’estacionament, de capacitat d’albergament…Ja d’estudiants son estats pregats de voidar los luòcs, quand lors proprietaris an l’intencion de se far quatre sòus de mai en locacions mai caras.

Es pas impossible que los òtels, restaurants, botigas plan plaçats ne profièiten per augmentar lo prètz de lors prestacions.

I a tanben de trabalhaires que devon renonciar a lors vacanças d’estiu, a començar per los de las fòrças de polícia, e riscam de veire dins París mas de quèpis que de capèls de palha.

Dins l’espèr de tot aquò, los atlètas del mond entièr se preparan, sens èsser encara segurs d’èsser seleccionats, amb la bèla energia dont son capables, sevèrament conselhats per lors entraïnaires. Descrocar una medalha olimpica es la glòria per l’atlèta e per son país, e pòt èsser un viratge important dins sa carrièra esportiva.

Òm lor desira lo melhor, e per èsser un pauc patriòtas per un còp, subretot per los nòstres atlètas.

Bona capitada als jòcs, que nos faguèsson vibrar, embalar lo còr, coma o sabon tant plan faire, nos fasent doblidar un moment nòstres laguis quotidians, e los desplasers que los jòcs auran pogut engendrar.

Esperam ausir un fum de còps la Marselhesa que n’avèm pas jamai un confle de l’entendre. E val mai que restontiguèsse per aquò que per quicòm mai…

 

JEUX OLYMPIQUES ET PARALYMPIQUES DE 2024 EN FRANCE (suite et fin)

 

D’ailleurs, ce qui inquiète nos  dirigeants et pas qu’eux, c’est la question de la sécurité, car les risques d’attentats ont été évalués à leur niveau le plus haut.

En effet, c’est une première : la cérémonie d’ouverture va se dérouler en extérieur, sur les bords de Seine (à moins que le risque s’avère trop grand). De plus on peut craindre des difficultés de circulation et de stationnement, de capacité d’hébergement…Déjà des étudiants ont été priés de vider les lieux, quand les propriétaires ont l’intention de se faire quatre sous de plus en locations plus chères.

Il y a de fortes chances que les hôtels, restaurants, boutiques bien placés en profitent pour augmenter le prix de leurs prestations.

Il y a aussi les travailleurs qui doivent renoncer à leurs vacances d’été, à commencer par ceux des forces de police, et nous risquons de voir dans Paris plus de képis que de chapeaux de paille.

Dans l’attente de tout cela, les athlètes du monde entier se préparent, sans être encore sûrs d’être sélectionnés, avec la belle énergie dont ils sont capables, sévèrement conseillés par leurs entraîneurs. Décrocher une médaille olympique c’est la gloire pour l’athlète et pour son pays, et peut être un virage important dans sa carrière sportive.

On leur souhaite le meilleur, et pour être un peu chauvins pour une fois, surtout pour nos athlètes.

Bonne réussite aux jeux, qu’ils nous fassent vibrer, emballer notre cœur, comme ils savent si bien le faire, nous faisant oublier un moment nos soucis quotidiens, et les désagréments que les jeux auront pu engendrer.

Espérons entendre de nombreuses fois la Marseillaise, car nous n’en avons jamais assez de l’entendre. Et il vaut mieux qu’elle résonne pour cela que pour autre chose…

 

brown and white rodent on brown tree trunk

Vos agradèt aquela bilheta?

N’auretz aquí un pauc mai amb L’uòlh del buòu. En venda dins totas las bonas librariás.

0 commentaires

Soumettre un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.