
L’UÒLH DEL BUÒU
LA BILHETA DE L’IVONA DEL CERCLE OCCITAN DE MÈSA

Ivona BEAUME, Mèsa, lo 26 de març de 2025
INVASION DE MOSCALHONS EN TOSCANA
Tant bèla Toscana !
Vaquí que la comuna d’Ortebello en Toscana, que compòrta una importanta resèrva naturala, subís una invasion de moscalhons de las bèlas.
Aquela invasion es tant importanta que lo mond s’embarran coma al temps del COVID, temps pas tant alunhat qu’aquò, e qu’aviá res de benesit.
Las fòtos son impressionantas !
La situacion pausa questions : quant de temps caldrà a aquela colonia de bestiòtas per fugir o per morir ?
E d’ont ven aquel fenomèn ? benlèu d’un desequilibri ecologic dins la laguna ? o ben, en mai la diminucion dels predators, fariá tròp caud per la sason ?
Mas coma o ditz lo provèrbi, mesfisatz-vos de las aigas-mòrtas.
A l’inconfòrt dels residents a l’annada, cal apondre que la situacion va pas favorizar la preparacion de la sason toristica ; que n’i a pro coma aquò amb los moissals.
Après tot, çò qu’arriba en Toscana pòt arribar endacòm mai, ont las condicions climaticas son comparablas… seguissètz mon agach fins a l’estanh de Taur ; malgrat sa bona talha, podriá èstre tocat per endreches per aquela invasion.
Bon ! metèm que los moscalhons, detentors del recòrd de vitessa dels bataments d’alas, siá 1000 a la segonda ( ?), vòlan a la meteissa vitessa que las moscas, 7 a 8 km/h, es verai que son pas encara renduts…
Mas las meteissas causas pòdon engendrar los meteisses efièits.
Cal esperar que los cònsols e los prefèctes escotan la ràdio, e qu’auràn a còr de far lor possible per que los endreches critics siagan assanits, tant per lors administrats que per los toristas que mancarián pas d’anar veire alhors se i son !…per nòstra tranquilitat, es exacte – encara que de qué ne farem se sèm cofinhats a l’ostal – mas atanben per las consequéncias nefastas sus l’economia locala.
E ieu, en cas que los mercadièrs siagan desvalisats, me’n vau crompar sulpic un caça-moscas
coma se’n trobava dins nòstras ancianas colonias. Mas caldrà pas comptar sus un fidèl servicial per bolegar lo daquòs a nòstra plaça. E es plan antau.

INVASION DE MOUCHERONS EN TOSCANE
Si belle Toscane !
Voilà que la commune d’Ortebello en Toscane, qui comporte une importante réserve naturelle, subit une grande invasion de moucherons.
Cette invasion est si importante que les gens s’enferment comme au temps du COVID, temps pas si éloigné que ça, et qui n’avait rien de béni.
Les photos sont impressionnantes !
La situation pose questions : combien de temps il faudra à cette colonie de petites bêtes pour fuir ou pour mourir ?
Et d’où vient ce phénomène ? peut-être d’un déséquilibre écologique dans la lagune ? ou bien, en plus de la diminution des prédateurs, il ferait trop chaud pour la saison ?
Mais comme dit le proverbe, méfiez-vous des eaux dormantes.
A l’inconfort des résidents à l’année, il faut ajouter que la situation ne va pas favoriser la préparation de la saison touristique ; car il y en a assez avec les moustiques.
Après tout, ce qui arrive en Toscane peut arriver ailleurs, où les conditions climatiques sont comparables…suivez mon regard vers l’étang de Thau ; malgré sa bonne taille, il pourrait être touché par endroits par cette invasion.
Bon ! admettons que les moucherons, détenteurs du record de vitesse des battements d’ailes, soit 1000 à la seconde ( ?), volent à la même vitesse que les mouches, 7 à 8 km à l’heure, il est vrai qu’ils ne sont pas encore rendus…
Mais les mêmes causes peuvent engendrer les mêmes effets.
Il faut espérer que les maires et les préfets écoutent la radio, et qu’ils auront à cœur de faire leur possible pour que les endroits critiques soient assainis, tant pour leurs administrés que pour les touristes qui ne manqueraient pas d’aller voir ailleurs s’ils y sont !…pour notre tranquillité, c’est exact – quoiqu’en ferions-nous si nous sommes confinés a la maison – mais aussi pour les conséquences sur l’économie locale.
Et moi, au cas où les marchands seraient dévalisés, je m’en vais acheter tout de suite un chasse-mouches, comme il s’en trouvait au temps de nos anciennes colonies. Mais il ne faudra pas compter sur un fidèle serviteur pour agiter cet engin à notre place. Et c’est bien comme ça.

Vos agradèt aquela bilheta?
N’auretz aquí un pauc mai amb L’uòlh del buòu. En venda dins totas las bonas librariás.
0 commentaires