Abelhas e forselons

17,00

Montanha negra e audenca e sos environs, de son pèmont als cantons sud del Lauragués, fins al Castrés. Vida del mond, partejats entre collaboraires fisèls a Vichèi e partisans de la Resisténcia, de còps que i a objècte de guirguilhs, amai mai al dintre de la meteissa familha.

Epopèia del Còrs Franc de la Montanha Negra.

A l’entorn de doas joventas, Mirelha e Natachà, sortida del país, e de Judit una jove josieva refugiada, maire de dos dròlles que son òme es estat deportat dins un camp d’exterminacion, la vida dins lo cada jorn de personatges de totes los atges e de totas condicions amb aqueles que se calan e aqueles que subisson, aqueles que s’engatjan pel “Marechal” e terrorisan lo mond, aqueles que resistisson e prenon lo camin del maquís…

Un roman coral, bastit sus nombres testimoniatges e documents istorics que nos mena fins a la Liberacion.

Une chronique de la Montagne noire et de ses environs, de son piémont aux cantons du Lauraguais et jusqu’au Castrais. De 1943 à 1945, deux ans de vie quotidienne sous l’Occupation, entre collaborateurs fidèles au régime de Vichy et partisans de la Résistance.

Autour de jeunes filles, Mirelha et Natachà, qui sont du pays, et de Judit, une jeune réfugiée juive, mère de deux enfants et dont le mari a été déporté dans un camp d’extermination, la vie quotidienne de personnages de tous âges et de toutes conditions : ceux qui se taisent et subissent, ceux qui s’engagent “pour le Maréchal” et font régner la terreur, ceux qui résistent et prennent le maquis…

Un roman choral, appuyé sur de nombreux témoignages et documents historiques qui nous mène jusqu’à la Libération.

Livre illustré de documents d’époque. Avec bibliographie.

Cristian Chaumont, nascut en 1937 a Masamet demòra dempuèi mai de vint ans a Narbona. Los aujòls pairals, masametòls, totes davalats de la Montanha Negra, los mairals èran del Lauragués. Totes parlants gaireben pas que l’occitan.
Faguèt sos estudis collègi de Masamet, a la facultat de drech de Tolosa e a l’Escòla Nacionala del Tresaur Public.
Perceptor en Carcin, puèi a Castras e per acabar Tresaurièr de la Comuna de Narbona (amb son Espital, son OPHLM e son CCAS).
Prenguèt sa retirada a Narbona.

Del meteis autor:

  • L’aus de colèra (IEO Erau 2021)
  • Qual se soven de Naipaspro (IEO Lengadòc, 2017)
  • Autan Negra (IEO Lengadòc, 2016)
  • Recapte Ultim ( IEO Lengadòc, 2015)
  • Roges Nivolasses ( IEO-IDECO, 2010)

En stock

UGS : aus-colera-1 Catégorie : Étiquettes : , , , ,

Informations complémentaires

Dimensions 15 × 21 cm
Pages

388

Autor

Lenga

Dialècte

Edicion

Parucion